Borta bra hemma bra

Nu är jag tillbaka inte bara i dygnsrytm utan även i bloggen. Det har rullat på i en väldig fart sedan jag kom hem i lördags. Jag blev som tur var hämtad på flygplatsen av snälla D. Sedan hem för bildvisning och en tupplur (hade ju ändå rest i ca 30 timmar). Därefter var det bara att låna en ford och gasa mot Åre-hållet där Ls möhippa gick av stapeln. Mötte upp L och hennes närmast sörjande  och hoppade i en badtunna medan en adrenalin-hög L berättade om sin flygtur. Mitt uppdrag var förutom att pallra mig dit även att agera bar. Hade inhandlat lite på taxfree men också svängt förbi systemet för att kunna bjuda den blivande bruden på "mitt-bästa-vin" (ni som blivit bjudna på det hemma hos mig vet exakt hur otroligt gott det är). På kvällen åts det en smarrig middag och spelade spel. Jag och chaufför nummer 2 (Ls syster) gick segrande ur alias! Vid det här laget satt jag och bet mig i kinden för att inte somna. Tillslut efter eldande och ett frenetiskt skruvande på termostaten styrde vi kosan hemåt. Jag hämtade upp D också när jag nu ändå var chaufför för att sedan sova som en stock.  Söndagen bjöd på otroligt vackert väder så vi pallrade oss ut i solen trots trötthet, fikade på ballkongen och njöt så länge av vädret att vi tillslut fick stressäta för att hinna till bion. Vi såg "Män som hatar kvinnor". Boken var fantastiskt bra och filmen klarade även den mina krav. Sedan har veckan rullat på ... mycket jobb. ch hela min vardag har störts av min läpp som inte har läkt. Så jag sätter guldkant på tillvaron genom att inta alla drycker genom sugrör.. (funderar på att addera ett paraply i kaffet också).



Notera mina surf-brännskador på bilden!

Kort sagt om resan: Jag är supernöjd! Jag har hunnit allt: Umgås med favvo-Karin, sett hur mycket som helst, träffat massvis med trevliga människor, (gjort tappra försök att) surfa, rest runt, ätit god mat, badat, snorklat, varvat ner (ja, det krävdes att jag var fastspänd i en flygstol i 20 timmar för att det skulle hända).

Kommentarer
Postat av: Lisen

Detsamma!!!!

2009-04-06 @ 08:19:45
Postat av: Lisen

Detsamma!!!!

2009-04-06 @ 08:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback