Lombok

Antligen fick jag mojlighet att uppdatera. Efter en rejal flygforsening kom jag antligen fram. Langt ute pa vischan i en valdigt liten by hittar man surfcampet dar min van K och hennes O bor. Det ar ett superfint stalle med fantastisk utsikt! Jag har hittills surfat en del eller rattare sagt forsokt surfa och igar lyckades jag sta upp pa bradan!! Hur kul som helst men sjukt jobbigt ar det att simma/paddla undan med sin brada. Jag brande mig typ till forsta gradens brannskada igar pa vissa flackar trots att jag hade smorjt in mig som en dare...sa idag fick jag inte surfa utan trycka i skuggan. Jag och en annan tjej som ocksa brant sig tog en moppe in till Kuta som ar en lite storre by/ort. Pa fredag aker jag och K till Gilli-oarna och da har forhoppningsvis mina brannskador lagt sig. Min forsta dag har sa akte jag K och O och en annan kille som bor och jobbar pa surfcampet + ett gang indoneser till en boskapsmarknad dar O kopte en hast!! Vilket aventyr!  Pa boskapsmarknaden var det ca 400 personer och vi var dom enda vita och K & jag de enda kvinnorna. och sa var det en massa djur dar.

man kommer riktigt nara lokalbefolkningen da vissa jobbar pa campet och vissa bara hanger dar och alla tycker att man ar sa vacker med vit hud. Speciellt barnen tycker att man ar jatte spannande. K & O pratar ju superbra indonesiska medan jag far jobba med teckensprak och vissa engelska ord. Jag trivs jattebra och har det valdigt harligt!

www.surfcamp.se dar kan ni se lite om campet och en del bilder.

Jag har hunnit med tusen andra saker ocksa..




Kommentarer
Postat av: Päättrrrraa

Hej! Låter som du har det kanonbra!! Hälsa K så mycket från mig! pussinamen

2009-03-04 @ 11:37:28
Postat av: Amanda

Åh! det låter ju bra! synd med brännskadan bara.

kram från syster

2009-03-05 @ 14:44:31
Postat av: Elin N

Hej! Låter som att du har det toppen! kan inte vara svårt att koppla bort vardagens tristess när man befinner sig på ett sådant härligt ställe. Gick in på Campets hemsida, lät bra med eko-tänk och samarbete med lokalbefolkningen. Hoppas du får se massor av spännande saker. Hälsa K och O. Stor kram!

2009-03-05 @ 20:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback